11 Mayıs 2014 Pazar

Nasıl Vucut Peelingi Yapılır ? - DIY

Peelingler guzellgimiz icin vazgecilmez urunler. Yuzumuzde ki olu hucrelerden ,dudagımızdaki kurumus derilerden kurtulmak icin peeling yapıyoruz. Peki ya vucudumuz icin yapıyor muyuz?
Ben de dahil eminim bir cogumuz bu adımı atlıyoruz. Keselenmek yeterli geliyor diye dusunuyoruz belki de. Fakat ikisi arasındaki fark peeling yapıldıktan sonra hissediliyor.
 Piyasada bir cok vucut peelingi satılıyor elbette ki bunlardan bir tane edinebiliriz veya evde kendimiz cok kolay bir sekilde hazırlayabiliriz.

Evde peeling yapmak icin cok ceşitli tarifler var. Ben bir kac tanesini karıstırıp oyle yaptım . 
Kullanılan malzemeler :

2 Yemek Kasıgı Kakao Yagı
3/4 Yemek Kasıgı Shea Yagı
1 - 2 Tatlı Kasıgı Badem Yagı 
3- 3,5 Yemek Kasıgı Toz Seker
1 Yemek Kasıgı Turk Kahvesi

Tum malzemeleri bir kapta guzelce karıstırıyoruz ve peelingimiz kullanılmaya hazır hale geliyor.
 Olculerini değiştirebilirsiniz bu tamamen size kalmıs. Hatta icerigindeki yagları ve urunleri de değiştirebilirsiniz. Kolay olması acısından zeytin yagı - seker ve kahve ile bile kolayca evde peeling yapabilirsiniz.
Ben kokusu icin Kakao ve Shea yagı eklemek istedim.

Evde hazırladıgmız bu peeling sayesinde ölü hucrelerden arınıyoruz. Ayrıca icerisine koydugumuz yaglar cildimizi besliyor ve nemlendiriyor. Ben baskın koku olarak hindistancevizli shea yagımın kokusunu aldım. Siz koydugunuz urunlere gore farklı koku alabilirsiniz.

Peki ya etkisi nasıl ?
Kesinlikle harika. Gercekten peeling etkisini hissettiriyor. Tanecikler cildi cizmiyor tahris etmiyor. İcerisinde ki  yaglar kurumayı engelliyor. Cildin nemlenmesini ve yumusacık olmasını saglıyor. Hatta dustan sonra ekstra nemlendirici surmeye bile gerek kalmıyor. Dusta kolayca arınıyor.  Ben bayıldım ev yapımı peelinge. Sizlere de kesinlikle tavsiye ederim.
 Denemesi icin bitanecik sevgilime verdim. Basta onyargı ile yaklastı fakat kullandıktan sonra ( ellerine kullandı) ellerinin yumusacık oldugunu soyleyip peelingime el koydu . 

Bir dahaki sefere kendime okaliptüs kokulusunu yapmayı dusunuyorum.
Caudalie Guzellik İksiri'nin de hediyeler arasında bulundugu Yaza Merhaba Cekilişime Katılmayı Unutmayın . Katılmak icin TIKTIKTIK

6 yorum:

  1. Süper bir tarif bebeğim =) Bende ev yapımı maskelerime peelinglerime biraz ağırlık versem iyi olacak uzun zamandır hem yapmıyorum hemde tarif paylaşmıyorum. Tembelim tembelim tembelim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebegim mutlaka denemelisin :) Tembelim deme de useniyoorum de bence :))

      Sil
  2. Evde yapılan maske peeling lere bayılıyorum.Eskiden bende çok yapardım ama şimdi zamanım o kadar dolu ki :( bunun farklı versıonu vardı ama bunuda not edıcem çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. En yakın zaman da deniycem mutlaka :) yaz gelmeden vücudu ölü derilerden arındırmakta fayda var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemeni oneririm canım. Hem olu hucrelerden arınıyoruz hem vucudumuz nemleniyor :)

      Sil